Пошук статті
Кількість користувачів
Сьогодні : 20
За місяць : 1104
Кількість
статей : 1008
А
Б
В
Г
Д
Е
Є
Ж
З
И
І
Й
Ї
К
Л
М
Н
О
П
Р
С
Т
У
Ф
Х
Ц
Ч
Ш
Щ
Ю
Я
Презентація книги

 

Презентація книги – перше знайомство з книгою, яка щойно вийшла з друку; інформаційний чи рекламний інструмент видавництв, бібліотек, книготорговельних організацій, засіб бібліотечної роботи з користувачами та громадськістю, спрямований на розширення кола комунікаційних каналів, формування і підтримку позитивного іміджу закладу із залученням думок і оцінок фахівців. В окремих випадках можлива П. к., що вийшла з друку давно, проте зберігає свою актуальність чи є ново віднайденою, раритетом, з нагоди певної ювілейної дати, вшанування пам’яті автора тощо. П. к. проводиться у бібліотеках, видавництвах, книгарнях, на книжкових ярмарках, виставках, наукових конференціях та інших заходах, інколи із залученням ЗМІ.

П. к., як одна із форм соціокультурної діяльності, увійшла до практики українських бібліотек порівняно недавно, на рубежі 20-21 ст. Її проведення часто пов’язане із зацікавленістю автора(ів) книги і видавництва в успішній комерційній реалізації нового видання та в донесенні до громадськості ідей і знань, що містяться у книзі. У такому випадку вони, зазвичай, виступають ініціаторами і співорганізаторами П. к.

На П. к. запрошуються  як автор(и) книги, так і причетні до її створення: художник-оформлювач, автори передмови, післямови, коментарів, редактори, консультанти, спонсори та ін. На П. к. можливе застосування слайдів та спецефектів (слайд-шоу), різних мультимедійних пристроїв. Бібліотека дбає про те, щоб у П. к. взяли участь компетентні користувачі та фахівці з питань, що розкриваються у книзі. П. к. може супроводжуватися виставкою-продажем, автограф-сесією, невеличким концертом.

Проведення П. к. у бібліотеках сприяє підвищенню соціального статусу і іміджу закладів, їх впливу в суспільстві, розширенню рамок бібліотечно-бібліографічного спілкування, урізноманітненню бібліотечного середовища, залученню до книгозбірень нових користувачів, слугує рекламуванню книгозбірень. Ефективність проведення П. к. залежить також від рівня висвітлення заходу у ЗМІ.

Джерела

Як підготувати фотографії та інші зображення для пересилання електронною поштою чи використання в презентації : короткий майстер-клас або практ. посіб. для початківців / Херсон. обл. універсальна наук. б-ка ім. О. Гончара. – Херсон : Херсон. обл. універсальна наук. б-ка ім. О. Гончара, 2011. – 8 с.;

Мартынова, Р. Ю. Методологические основы презентации как вида речевой деятельности / Р. Ю. Мартынова ; Южноукр. нац. пед. ун-т им. К. Д. Ушинского, Ин-т методов обучения иностран. языкам НАПН Украины. – Одесса, 2012. – 99 с.;

Гаврилюк О. Презентація роману-фентезі Оршулі Фариняк / О. Гаврилюк. – Бібліотечна планета. – 2014. – № 4. – С. 40;

Презентація книги М. Чорнописького «Імпербільшовизм і його боговождь у гротескному світі Володимира Самійленка» [Відеозапис, 1 диск]. – [Київ : б. в.], 2014.

Погонець Олена Дмитрівна
Статтю створено : 09.12.2014
Останній раз редаговано : 27.01.2017